Останнім святом, яке завершує цикл зимових святкувань є Хрещення Господа нашого Ісуса Христа. Цей празник носить ще назву Водохреща, оскільки в цей день звершується чин Великого освячення води і кожен віруючий християнин має можливість освятити воду, щоб протягом року використовувати цю святиню для потреб тіла і душі.
Проте максимальну сутність свята розкриває ще одна назва - Богоявлення. Саме поняття дає нам чітке усвідомлення того, що в події йорданського хрещення ключовим є, власне, явлення Бога через Ісуса Христа, а також те, що вперше в історії людства Бог являє себе як Трійця - Бог-Отець, Син Божий Ісус Христос і Святий Дух.
Та незвичайна подія, що в історичному зрізі мала місце більше 2 тис. років тому, повинна з новою силою для кожного з нас стати тим самим реальним одкровенням Живого Бога. Проте на цьому шляху з'являються перепони, які закривають перед нами образ Христа. Ними, власне, є особиста гріховність.
Тому недаремно події чудесного об'явлення людству Бога передує хрещення Іоана. Необхідною умову прийняття всякого дару благодаті Святого Духа є чистота нашої душі. Нам необхідно підготувати себе для прийняття того блага, вготованого нам від створення світу, але для цього потрібно бути сприйнятливими, відповідними тому духовному налаштуванню, що дасть змогу побачити внутрішніми очима Самого Бога, явленого через Ісуса Христа.
Покаяння є тією підставою, що робить можливим людині прийняти плоди викупної жертви Христа і відновити раніше втрачений зв'язок зі своїм Творцем. Йорданська вода є свідченням того відновлення, коли Бог, ставши людиною, утотожнює Себе абсолютно з усім творінням і, взявши на Себе тягар його скалічення і відчуження від Джерела власного існування, лікує його, відновлює і приводить до первісного стану.
Святкове богослужіння розпочалось часами та сповіддю. Божественна літургія святителя Іоана Золотоустого завершилась чином Великого освячення води. Після святкового дійства настоятель собору, протоієрей Олександр Трофимлюк привітав вірян із Господським святом.

Поширити у соцмережах