Протягом всієї історії єврейського народу Бог відкриває себе на сторінках Святого Писання як Бог, Який дає добрі обіцянки і обов’язково їх виконує. Це стосується як цілого народу, так і слова конкретній людині. Сьогоднішнє свято демонструє черговий доказ вірності Бога Своєму слову через приватну обіцянку старцю Симеону, котра у той час несла вселенський характер для історії людського спасіння.

У Церкві немає жодних подій чи свят, які б відбувалися стихійно та хаотично. Все добове і річне коло богослужінь становить циклічність життєвого потоку людини включеної у творчий процес Божої провіденційної дії. Незабаром церковна спільнота постане перед подією Великого посту, коли покладе початок на шляху духовного переродження, а доти Церква підготовлює її, щоб зробити сприйнятливою до науки, дарів і боротьби постового подвигу. Ця підготовка полягає у п'яти неділях, що передують Святій Чотиридесятниці, мають своєрідну назву і відповідну духовну науку. Першою такою неділею є сьогоднішня неділя про Закхея.

Передумовою нормального морального стану людини є дотримання етичних принципів. Найкраще вони висловленні у десяти заповідях Мойсея. Для християнина ці заповіді є також мірилом внутрішньої досконалості, котрий вона визначає арбітром духовності. То чому ж герой сьогоднішнього уривка з Євангелія, багатий чоловік, котрий ці заповіді виконував з юних літ, пішов від Христа засмучений?

Питання сліпоти має два виміри - тілесну і духовну. Обидві вади становлять неабияку перепону для повноцінного життя людини. Особливо важким є духовна сліпота, що є моральним захворюванням, котрим більшою чи меншою мірою страждає кожен. Що означає для нас духовне прозріння і чи дійсно ми його прагнемо?

Після смерті Іоана Хрестителя на проповідницьку арену виходить новий пророк - Ісус Христос. Проте за незрозумілою логікою плацдармом для своєї проповіді замість великих центрів Він обирає глуху провінцію - Галилею. А зміст Його проповіді є мовби перейнятою естафетою від Іоана Хрестителя - про покаяння перед лицем грядущого Царства Божого. То в чому ж новизна проповіді Спасителя?