Великопісний період, окрім акценту на особистому вдосконаленню через боротьбу з пристрастями, супроводжується ще й поминанням спочилих як вияву нашої любові до них. З цією метою Церква встановила поминання спочилих у певні суботи святої Чотиридесятниці.

Поняття «торжество» найчастіше викликає у нас асоціації з такими явищами як: величне свято, слава, велич, радість тощо. З однієї сторони, ці характеристики відповідають сфері торжества, але чи здатні вони вповні передати всю повноту значення цього слова у контексті свята Торжества Православ’я?

Передостання підготовча неділя напередодні святої Чотиридесятниці в церковній традиції носить назву "м'ясопусна", оскільки Церква поетапно підготовлює своїх чад до входження у подвиг посту. Разом з тим, вона має ще одну назву - неділя про Страшний Суд, котра на відміну від першої назви, що несе аскетичну складову, вказує на духовну реальність повсякдених речей і наших вчинків, котрі стають визначальними в перспективі грядущого Царства Божого.

Кожен, хто збирається у мандрівку, готується до неї, знаючи, що протягом шляху зустрічатимуться небезпеки і випробування. Для всякого християнина таким шляхом, котрий веде до духовної цілі, є період Великого посту, який розпочинається з сьогоднішньої неділі, котра називається Прощена.

Напередодні Мясопусної неділі Церква звершує особливе поминання усіх спочилих за вірою людей, від чого її назва "вселенська".  Це перша у році батьківська поминальна субота і Церква невипадково її встановила напередодні Мясопусної неділі, оскільки вона присвячена темі Страшного Суду.