У Церкві немає жодних подій чи свят, які б відбувалися стихійно та хаотично. Все добове і річне коло богослужінь становить циклічність життєвого потоку людини включеної у творчий процес Божої провіденційної дії. Незабаром церковна спільнота постане перед подією Великого посту, коли покладе початок на шляху духовного переродження, а доти Церква підготовлює її, щоб зробити сприйнятливою до науки, дарів і боротьби постового подвигу. Ця підготовка полягає у п'яти неділях, що передують Святій Чотиридесятниці, мають своєрідну назву і відповідну духовну науку. Першою такою неділею є сьогоднішня неділя про Закхея.

Питання сліпоти має два виміри - тілесну і духовну. Обидві вади становлять неабияку перепону для повноцінного життя людини. Особливо важким є духовна сліпота, що є моральним захворюванням, котрим більшою чи меншою мірою страждає кожен. Що означає для нас духовне прозріння і чи дійсно ми його прагнемо?

Після смерті Іоана Хрестителя на проповідницьку арену виходить новий пророк - Ісус Христос. Проте за незрозумілою логікою плацдармом для своєї проповіді замість великих центрів Він обирає глуху провінцію - Галилею. А зміст Його проповіді є мовби перейнятою естафетою від Іоана Хрестителя - про покаяння перед лицем грядущого Царства Божого. То в чому ж новизна проповіді Спасителя?

Передумовою нормального морального стану людини є дотримання етичних принципів. Найкраще вони висловленні у десяти заповідях Мойсея. Для християнина ці заповіді є також мірилом внутрішньої досконалості, котрий вона визначає арбітром духовності. То чому ж герой сьогоднішнього уривка з Євангелія, багатий чоловік, котрий ці заповіді виконував з юних літ, пішов від Христа засмучений?

Хрещенням ми, зазвичай, звикли означувати очищувальне омовіння, що визволяє того, хто омивається, від наслідків вчинених ним гріхів. Проте сьогоднішня подія Хрещення Спасителя становить парадокс, оскільки накладає на безгрішного Христа вимоги грішника. В якому ж очищені міг мати потребу Той, Хто був непідвладний гріху?