Історія про милосердного самарянина ставить перед нами головне питання людини: Що робити, щоб осягнути вічне життя? З Писання ми дізнаємося, що відповідь відома ще з древніх віків, – люби Бога і люби ближнього. Звідси напрошується логічне наступне питання: То хто ж усе-таки наш ближній? У своїй реалістичній притчі Спаситель дає відповідь на ключове питання.

Євангельське читання цієї неділі пропонує нам дві різні історії: у першій розповідається про зцілення кровоточивої жінки, а в другій – воскресіння дочки старшого синагоги Яіра. Чи не випадково церковний досвід богослужінь подає нам цих два різних чуда в одному читанні, чи можливо обидві події об’єднанні спільним духовним посилом?

Очевидні приклади явної одержимості у нашому житті, на щастя, є великою рідкістю. Ми звикли до навколишньої втомленності життям, агресії, байдужості, депресивної атмосфери, що в складних соціально-політичних умовах лише посилюються. Проте одержимість дияволом, про яку сьогодні звіщав євангенлист Лука, стає для нас загадкою або неймовірною перспективою. Та чи насправді бісівська одержимість є такою далекою і безвідносною до нас?

«Хто як Бог?» – фраза, у якій вмістилася квінтесенція віри архистратига Михаїла та інших небесних сил, котрі підтримали його у боротьбі проти Сатани. Віра, що виходить із безпосереднього досвіду знання Бога, до якого святий архангел запрошує кожного з нас.

Питання багатства і бідності завжди викликало в церковному середовищі протягом усього її існування численні дискусії: від категоричного заперечення земних благ до надмірного накопичення капіталу та ресурсів. Сьогоднішня притча Про багача і Лазаря відкриває нам інші грані розуміння істинної цінності і блага.