Третя неділя після Великодня присвячена пам'яті жінок-мироносиць. Жінки, які були одними з найближчих послідовників, а надалі і сподвижників Христа, поряд з апостолами, стали першими свідками події, котра не мала в світовій історії прецеденту - Воскресіння Господа Ісуса Христа.

Шанування жінки, за яке так ратують сучасні представниці феміністичних радикальних рухів в опозицію до християнства, власне, з Христа й розпочалося. Розглянемо кілька прикладів. У своєму відношенні до жінки Ісус Христос демонструє кардинально відмінний формат стосунків між представниками різних статей на противагу тому, який панував у тодішньому юдейському суспільстві.

Першим прикладом є бесіда Ісуса з самарянкою побіля колодязя. Відомо, що юдеї з самарянами ворогували, через що звернення Христа до самарянки викликало у неї самої здивування, оскільки вони не могли спілкуватися між собою як представники різних релігійних традицій.

Далі врятування Христом жінки, котра була за крок від ганебної смерті через публічне побиття камінням, оскільки була спіймана на перелюбі. Безперечно, Христос своїм вчинком не виправдовує беззаконня і моральні пороки, але Він застерігає кожного з нас від упередженого звинувачення будь-кого і, не звинувачуючи жінку, відпускає її з настановою більше не грішити.

По-третє, Христос таїнство власного Воскресіння відкриває не своїм найближчим учням, котрі в той самий час у переляку переховувалися від юдеїв, попередньо втікши від Христа після Його арешту, а звичайнісіньким жінкам, котрі в традиціях древнього світу, у тому числі і юдейського, були поза правовим полем, а їхнє слово не носило сили авторитетності. Саме їм, котрі були з Христом до кінця: біля Голгофи і йшли на ризик, відважившись довершити ритуальне намащення тіла спочилого Ісуса Христа, котре не зуміли виконати напередодні у п’ятницю ввечері через поспіх у здійснені вироку і страти над Спасителем, Ісус доручив місію поділитися радістю воскресіння Господа і переконавши їх цій надзвичайній події, що виходить за рамки земного досвіду людини, відправити їх у путь з Єрусалиму до Галілеї, а звідти і по інших закутках землі на проповідь Благої Звістки про Воскреслого Христа, Втіленого Бога, Який прийшов у світ і дарував людині безумовне Життя.

І наостанок, Христос підносить жінку до найвищої міри духовної чистоти і морального зразка у виконанні волі Божої і любові до Нього в лиці власної Матері Діви Марії. У постаті Богородиці втілилися найкращі риси послушної доньки, вірної дружини, дбайливої і люблячої матері, котрі ми прагнемо бачити у власних матерях, коханих, дружин, сестер і дочок.

Відповідь християнства про ставлення до жінки явлена у відношенні Христа до жінок, котрі зустрічалися на Його земному шляху. Цей приклад Спасителя становить опозицію не лише тогочасним уявленням юдейської спільноти про жінку як недосконалу істоту, а й сучасним хибним уявленням, котрі спекулюють на поняттях патріархального влаштування суспільства і чоловічого шовінізму, котре у Христі і в Церкві давно подолане.

У Свято-Покровському соборі на Солом’янці сьогоднішня неділя має особливе значення, оскільки один з трьох приділів солом’янської святині присвячений саме жінкам-мироносицям. На запрошення настоятеля покровської парафії протоієрея Олександра Трофимлюка розділити храмове свято прибув предстоятель Української Православної Церкви Блаженніший митрополит Київський і всієї України Епіфаній, який і очолив Божественну Літургію, а також намісник Свято-Михайлівського монастиря архієпископ Вишгородський Агапіт та кілька настоятелів столичних храмів.

Свято відбулося в атмосфері особливої духовної піднесеності, оскільки, як наголосив у своєму вітальному слові настоятель храму отець Олександр Трофимлюк, солом’янська парафія Покрови Пресвятої Богородиці чекала з нетерпінням на візит предстоятеля Української Православної Церкви Блаженнішого Епіфанія, оскільки була першою громадою, котра підтримала його всесоборне обранство на очільника Православної Церкви України, котра об’єднала довкола себе кілька гілок православних церков в Україні, і була осередком духовного відродження українського православ’я.

Святкове богослужіння завершилося хресним ходом довкола храму, а сама Літургія транслювалася телеканалом UA: Перший.

Поширити у соцмережах